Home » 18SX | Suamiku Bayar Setiap Kali Kami Berasmara Home » 18SX | Suamiku Bayar Setiap Kali Kami Berasmara

18SX | Suamiku Bayar Setiap Kali Kami Berasmara

Monday, April 11, 2011


Aku tergolong wanita yang bertuah. Apa tidaknya setiap kali berasmara dengan suami, selain kenikmatan perhubungan suami-isteri dinikmati, suamiku akan ‘menghadiakan’ wang beserta kucupan manja yang memikat hatiku. Saat-saat melayari bahtera bersama suami tercinta menjadi dambaanku malah saat indah itu akan sentiasaku tunggu.

Suamiku seorang yang periang dan sedikit kelakar. Seorang ahli perniagaan yang berjaya. Saya tidak nafikan suamiku kadang kala sibuk namun dia tak pernah sekali pun mengetepi saya sebagai isterinya. Kesetiaan suamiku tidak pernah ku ragukan. Malah setiap kali suamiku tidak berada bersama-sama dengan saya, dia akan selalu menghubungiku dengan apa cara sekali pun.

Perhubungan kami suami-isteri tidak pernah pudar. Saat berganti minit. Minit berganti jam. Jam berganti hari, hari berganti minggu. Minggu berganti bulan, bulan berganti tahun dan tahun-tahun kehidupan kekeluargaan kami masih seperti diawal perkhawinan kami.

Anak? Ya, kami dikerunia beberapa orang cahaya mata. Mereka comel dan cantik. Penurut dan sentiasa berkompromi dengan apa sahaja terutamanya hal-hal berkaitan hubungan erat kekeluargaan kami.

Satu kali suamiku agak sugul. Namun seperti biasa dia masih dengan perangainya yang agak kelakar. Kesugulan suamiku semakin ketera dari hari ke hari.

Didorong dengan perasaan ingin tahu, saya memujuk suamiku. Sekurang-kurangnya saya akan tahu apa punca suamiku sedih.

Dengan perlahan-lahan dia bersuara. Dia memberitahu ku bahawa perniagaannya merosot dan mungkin dia akan diistihar muflis. Nampaknya dia hilang haluan. Sebagai isteri, saya mahu menyelami masalah suamiku tercinta. Bukan sahaja menyelami tetapi kalau boleh mahu bersama-sama mengatasi ‘petaka’ yang menghembat emosi suamiku.

Sebentar! Saya beredar . Saya membuka laci tempat simpanan barang-barang berhargaku. Di sana tersimpan buku akaun simpanan yang sentiasaku jaga. Tiada orang lain yang pernah melihatnya walau pun anak-anak kami sendiri malah suamiku pun tidak pernah melihatnya.

Saya serahkan buku akaun simpanan itu kepada suamiku. Dia merenung saya seolah-olah bertanya ‘untuk apa ini’ walau pun ketika itu suasana amat hening. Suamiku mula membelek muka pertama. Dia sekali lagi memandangku. Ya, memang akaun simpanan itu kepunyaanku. Suami ku mengangguk tanda faham.

Suamiku membuka lembaran demi lembaran dengan penuh cermat. Sehingga ke lembaran ketiga terakhir. Riak wajahnya bertukar. Seakan-akan kehairanan.

$1, 654, 600! Suamiku terpegun. Dia kehairanan bagaimana saya dapat wang sebegitu banyak.

Saya jelaskan kepada suamiku bahawa wang itu adalah ‘pemberian’ suamiku sendiri setiap kali kami berasmara untuk puluhan tahun. Saya tak mahu wang pemberian suamiku itu berbuang begitu sahaja. Setiap kali kami berasmara, setiap kali itu jugalah saya akan ke bank untuk menitipkan jumlah itu ke dalam buku akaun simpanan kami bersama.

“Abang, hanya ini yang dapatku bantu”.

Credit To :  Somoon Gomp
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Post a Comment

Jihad Al-Quran

0 comments: