Seorang Wali Yang Dituduh Mencuri

Friday, May 6, 2011




Di antara cerita yang diriwayatkan mengenai para kekasih Allah atau wali Allah adalah cerita yang diberitakan oleh Zin-Nun rahimahullah, katanya:

Sekali peristiwa, saya bercadang untuk pergi ke seberang laut untuk mencari suatu barang yang saya perlukannya dari sana. Saya pun menempah suatu tempat di sebuah kapal. Bila tiba waktu kapal itu akan berangkat, saya lihat penumpang² yang menaiki kapal itu terlalu banyak sekali bilangannya, yang kebanyakkannya datang dari tempat² yang jauh, sehingga kapal itu penuh sesak dengan penumpang.

Saya terus mengamat-amati wajah² penumpang itu, dan saya terlihat di antaranya ada seorang pemuda yang sangat kacak rupanya, wajahnya bersinar cahaya, dan dia duduk ditempatnya dalam keadaan tenang sekali, tidak seperti penumpang² lain, terus mundar-mandir di atas kapal itu. Udara di atas kapal itu agak panas, meskipun angin laut bertiupan, barangkali panasnya datang dari sebab terlalu banyak penumpang yang berhimpit-himpit di antara satu dengan yang lain.

Pada mulanya kapal itu berlayar dengan lancar sekali, kerana barangkali lautnya tenang tidak bergelombang, dan angin pun tidak bertiup kencang, kecuali sekali sekala saja, dan kalau ada pun hanya ombak² kecil biasa yang dihadapinya.

Dalam keadaan yang begitu tenang di atas kapal itu, tiba² kami dikejutkan oleh suatu pemberitahuan umum yang mengatakan bahawa nakhoda kapal itu telah kehilangan suatu barang yang sangat berharga, dan hendaklah semua penumpang² kapal duduk ditempat masing², kerana suatu penggeledahan akan dijalankan tidak lama lagi untuk mencari barang yang hilang itu.

Kini penumpang² kapal kecoh berbicara antara satu dengan yang lain mengenai barang yang hilang itu. Masing² cuba mengeluarkan pendapat bagaimana barang itu boleh hilang.

Saya sendiri merasa hairan bagaimana barang nakhoda itu boleh hilang? Apakah dicuri orang? Ataupun barangkali keciciran kerana manusia di atas kapal itu terlalu banyak. Sebentar lagi nakhoda kapal itu mengumumkan:

"Semua penumpang hendaklah berada di tempatnya. Sekarang kami akan memulakan penggeledahan!".

Penggeledahan pun dimulakan oleh beberapa orang pegawai kapal itu. Penumpang² itu semuanya ribut, baik lelakinya mahupun wanitanya. Mereka digeledah satu satu dengan cukup rapinya. Begitu pula tempat tidur mereka dibentang dan diraba, kalau² barang itu disembunyikan dicelah²nya. Namun barang itu masih belum diketemuinya lagi.

Akhirnya sampailah giliran tempat si pemuda tampan untuk digeledah. Pada mulanya pemuda itu duduk di tempatnya dengan tenang sekali. Tetapi oleh kerana dia adalah orang yang terakhir yang diperiksa, maka muka² orang ramai seolah-olah mengancam memerhatikannya. Mungkin ada orang yang mengatakan di dalam hatinya, barangkali pemuda inilah yang mencuri barang itu.

Apabila pemuda itu dikasari oleh pegawai² kapal tersebut dalam pemeriksaannya, dia lalu melompat ke tepi lalu memprotes:

"Saya bukan pencuri, kenapa saya dilakukan begitu kasar?"

Lantaran pemuda itulah satu-satunya orang yang membantah, maka disangka oleh pegawai² kapal itu dialah pencuri barang itu. Mereka mahu menangkapnya, maka pemuda itupun meronta lalu menerjunkan diri ke muka laut. Orang ramai menyerbu ke pinggir kapal hendak melihat pemuda yang terjun ke dalam laut itu. Yang menghairankan bahawa pemuda itu tidak tenggelam, malah dia duduk di atas muka laut, sebagaimana dia duduk di atas kerusi dan tidak tenggelam. Pemuda itu lalu berkata dengan suara yang keras:

"Ya Tuhanku! Mereka sekalian menuduhku sebagai pencuri! Demi Zat-Mu, wahai Tuhan Pembela orang yang teraniaya, perintahkanlah kiranya semua ikan-ikan di laut ini supaya timbul dan membawa di mulutnya permata-permata yang berharga!"

Penumpang² terus merenungkan pandangan mereka ke laut sekitar kapal itu ingin melihat jika benar ikan-ikan itu akan timbul membawa di mulutnya permata-permata yang berharga? Saya juga ikut memerhatikan permukaan air itu.

Memang benar, dengan kuasa Allah, permintaan pemuda itu dikabulkan Tuhan, timbul disekitar kapal itu beribu-ribu ikan dan kelihatan dimulutnya batu-batu putih dan merah berkilau-kilauan cahayanya, sehingga membuat mata-mata yang memandangnya silau kerananya. Semua orang di situ bersorak menepukkan tangan kepada pemuda itu.

Saya terus tercengang, tidak dapat mengatakan apa-apa pun. Nakhoda kapal dan pegawai-pegawainya bingung, seolah-olah dia tidak percaya apa yang dilihatnya.

"Apakah kamu masih menuduhku pencuri, padahal perbendaharaan Allah ada di tanganku, jika aku mahu boleh aku ambil?"

Pemuda itu kemudiannya memerintahkan ikan-ikan itu supaya kembali ke tempatnya, maka tenggelamlah semula semua ikan-ikan tadi, dan orang-orang di atas kapal itu terus bersorak lagi.

Pemuda itu lalu berdiri di atas air itu, kemudian berjalan di atasnya secepat kilat sementara lisannya terus mengucapkan:

"Hanya kepadaMu lah aku menyembah, dan hanya kepadaMu pula aku meminta bantuan."(Surah Al-Fatihah:4)

Dia terus menjauhi kami, sehingga hilang dari pandangan kami.

Saya sama sekali tidak menduga, bahawa pemuda ini kemungkinan termasuk ke dalam golongan ahli Allah, yang pernah diterangkan oleh Rasulullah S.A.W dalam sabdanya yang bermaksud:

"Akan tetap ada dalam ummatku sebanyak tiga puluh orang lelaki, hati-hati mereka sepadan dengan hati Nabi Allah Ibrahim A.S. setiap mati seorang di antara mereka, akan diganti Allah seorang lain di tempatnya".

Creadit To : Pencacai Dhoif
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Siapa Yang Boleh Mengenali Dajjal Selain Nabi Allah..


Rasulullah SAW memberi hadith yang banyak sekali tentang Dajjal sebelum baginda wafat. Antara hadith yang masyur ialah yang berkaitan dengan bentuk-bentuk fizikal Dajjal dari hujung rambut hinggalah hujung kaki. Baginda sendiri mengakui dalam suatu hadith yang berbunyi

“Tiada nabi selain diriku yang mengetahui lebih banyak tentang Dajjal.”

Ini bermakna, Rasulullah diperlihatkan Allah akan rupa sebenarnya Dajjal itu. Saya percaya Dajjal berselindung disebalik rupa yang palsu sekarang ini atau ketika ia muncul. Jika Dajjal itu mudah dilihat dan dikenali, tidak perlu sebegitu banyak hadith untuk menerangkan tentang Dajjal. Cukuplah sekadar 4 atau 5 hadith.

Berbalik kepada persoalan tadi, “Siapa yang boleh mengenali Dajjal?”, saya dengan yakin (InsyaAllah) ingin mengatakan orang yang mampu mengenalinya ialah:

“Ahli Tasawuf atau Ahli Sufi”

Siapa ahli Tasawuf / Sufi ?

Ahli tasawuf merupakan muslim yang menjadi kekasih Allah, sentiasa mendapat keberkatan Allah, dan juga sentiasa dimakbulkan doanya oleh Allah. Ahli tasawuf adalah orang yang dicintai Allah, kecintaan Allah terhadap golongan ini sehingga Allah berkenan menganugerahkan mereka pancaindera yang keenam iaitu membaca hati dan melihat perkara yang dihijab Allah.

Contoh terdekat yang boleh diambil kira ialah Wali Songo yang terdapat di Indonesia suatu ketika dahulu. Pada zaman sekarang, terdapat juga golongan yang mengamalkan tasawuf dan kebanyakannya berada di Kelantan (Malaysia) dan Selatan Thai (Thailand).

Terdapat juga seorang mudir yang dipercayai mencapai taraf wali iaitu Mudir bagi sebuah Pondok pengajian di Pengkalan Hulu, Perak. Beliau dikenali sebagai Pak Teh dan masih hidup sekarang.


Apakah Kelebihan Ilmu Tasawuf?

Kelebihan yang tidak boleh disangkal ialah kebolehan membaca dan menilai hati seseorang tanpa perlu bercakap dengan orang tersebut. Yakni seseorang yang bertaraf wali (Kekasih Allah) itu mampu mengetahui bisikan hati kita dan apa yang kita niatkan di dalam hati.

Contoh terdekat ialah Allahyarham Hj Ahmad Badawi di Kepala Batas, Pulau Pinang. Beliau menubuhkan sebuah madrasah yang bernama Madrasatul Daeratul Maarifil Wataniah dan masih wujud sehingga sekarang. Beliau juga bapa kepada Perdana Menteri Malaysia.

Kewalian beliau (Ahmad Badawi) diakui oleh bekas-bekas pelajar madrasah tersebut. Menurut mereka, Hj Ahmad Badawi mampu membaca isi hati seseorang terutamanya pelajar-pelajar didikannya. Pernah suatu ketika apabila tiba waktu pendaftaran pelajar baru, beliau menghalau seorang pelajar kerana mengetahui niat sebenar pelajar tersebut.

Menurut bekas pelajar yang saya temui, rakan mereka (yang dihalau) itu bukan datang dengan niat untuk belajar tetapi datang dengan sebab ‘terpaksa’ dan ‘dipaksa’ oleh ibu bapa mereka. Bagi mengelakkan timbul masalah dikemudian hari, Hj Ahmad Badawi tidak membenarkan pelajar itu mendaftar.

Menurut mereka lagi, semasa sedang belajar, semua pelajar boleh mendengar hentakan kaki beliau dari jarak lebih 50 meter. Sedangkan tubuh badan beliau hanyalah kecil dan tidak mungkin tapak kakinya mampu mengeluarkan bunyi hentakan yang kuat sebegitu rupa seolah-olah badannya mempunyai berat melebihi 200kg.

Amalan Ilmu Tasawuf

Pengamalan ilmu-ilmu tasawuf boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja tanpa mengira status keilmuan agama. Ilmu ini hanya mendampingi orang-orang yang tidak cintakan dunia dan rindu akan akhirat. Kecintaan ini tidak ditonjolkan melalu ucapan sahaja tetapi merangkumi seluruh gaya hidup individu tersebut.


Apakah itu Tasawuf

Islam itu terdiri daripada 3 tiang agama, yang pertamanya ialah Tauhid, kedua ialah Fekah dan ketiga ialah Tasawuf. Mana-mana muslim harus mempelajari Islam berdasarkan turutan ini, bermula dengan mengenali tuhan melalui ilmu Tauhid, kemudian ilmu sosial, fardhu ain dan syariah melalui Fekah. Dan akhir sekali mempelajari Tasawuf sebagai menjaga hati agar tidak tergoda dengan nafsu dunia.

Ilmu ini tidak boleh dipelajari secara teori sahaja walaupun terdapat banyak buku-buku di kedai yang membicarakan tentangnya. Ilmu ini juga tidak boleh dipelajari sendiri kerana bimbang hati akan mudah tertipu dengan helah syaitan.

Walaupun mata pelajaran Tasawuf ada diwujudkan di peringkat universiti sama ada dalam atau luar negara. Objektif pembelajaran ilmu tersebut hanyalah sekadar pendedahan dan maklumat bukannya pengamalan.

Untuk mengamalkan ilmu-ilmu Tasawuf, seseorang haruslah mendapatkan seorang guru yang benar-benar alim dan mursyid dalam ilmu ini. Perlu juga diselidiki latar belakang guru tersebut kerana terdapat juga dikalangan orang Islam yang mengambil kesempatan menerapkan ajaran-jaran sesat terhadap penuntut-penuntut mereka.

Ringkasan Pencapaian Ilmu Tasawuf

Di dalam bidang pendidikan sekular sekarang ini, kepandaian pendidikan diukur dengan meletakkan tahap-tahap anugerah akademik seperti berikut:

1.Diploma (Dip)
2.Ijazah dan Ijazah Lanjutan (Bec)
3.Sarjana dan Sarjana Lanjutan (MA)
4.Doktor Falsafah (PhD)

Pemegang status ke-4 akan dianggap supreme dalam bidang ilmunya. Segala apa yang dilihat, diucap, dikaji atau diputuskan akan lebih diambil kira oleh masyarakat mahupun pemerintah.

Dalam ilmu tasawuf, pengamalan ilmu-ilmunya mempunyai tahap-tahap yang hampir serupa dengan pendidikan sekular. Cuma penetapan untuk mengejar tahap tertinggi bukanlah bertujuan untuk mendapat jawatan dan nama dikalangan masyarakat, ianya lebih kepada mengejar status sebagai kekasih Allah tanpa pengetahuan orang ramai.

Berikut ialah tahap-tahap status pengamal ilmu tasawuf:

1.Nafsu Lawwamah
2.NAfsu Mutmainnah
3.Nafsu Mardiah
4.Insan Nur Kamil

Tahap tertinggi adalah nafsu yang dipunyai oleh para Nabi, sahabat, imam-imam mazhab dan ulama-ulama yang mursyid. Sekiranya tahap ini boleh dicapai, maka Allah akan mengurniakan keredhaan pada insan terssebut dan kebiasaannya menganugerahkan keramat-keramat yang tidak dimiliki oleh orang lain.

Contohnya, Imam as-Syafie telah dianugerahkan Allah dapat melihat dosa-dosa yang berguguran daripada seseorang yang sedang mengambil wudhu’. Selain itu, beliau juga dapat melihat bagaimana syaitan-syaitan menggoda seseorang daripada melakukan ibadat.

Dajjal Takutkan Golongan Tasawuf

Dajjal sedar golongan ini adalah ahli ibadah, ahli zikir, ahli rohani yang tidak mudah terpdedaya dengan harta dunia. Dajjal tahu golongan ini dikurniakan Allah keistimewaan tertentu yang tiada pada manusia lain hatta ulama Tauhid atau ulama Fekah.

Keistimewaan pengamal Tasawuf ialah mereka dianugerahkan Allah untuk dapat membaca hati seseorang, melihat benda-benda ghaib, keramat, dan sebagainya. Dengan adanya individu-individu seprti ini, sudah pasti sukar untuk Dajjal berselindung disebalik rupa tiruan yang bakal dihasilkannya untuk muncul di tengah-tengah masyarakat.

Maka, sebagai langkah berjaga-jaga dan supaya proses kemunculannya (Dajjal) kelak berjalan lancar, doktrin-doktrin yang menghalang perkembangan ilmu ini perlu dijana terlebih dahulu. Tindakan mengecam pengamalan ilmu ini harus dilakukan dengan teliti dan terancang. Oleh itu, medium yang paling kukuh untuk digunakan ialah sarjana-sarjana agama uma Islam itu sendiri.

Proses Menghalang Amalan Tasawuf oleh Dajjal

Salah satu ibadah wajib bagi pengamal tasawuf ialah mengadakan majlis-majlis zikir seumpama yang diamalkan oleh kebanyakan tarekat. Ucapan zikir secara berjemaah sebanyaka beratus-ratus ribu sehari mampu mengubah hati dan menjernihkan roh seseorang itu.

Menurut Imam Habib Abdullah Haddad, kumpulan ahli Tarekat Tasawuf lebih suka memilih berzikir dengan mengangkat suara dan berkumpul beramai-ramai. Ini berdasarkan sebuah hadith yang bermaksud;

“Allah SWT sentiasa mengirim para Malaikat-Nya yang mengelilingi bumi untuk mengunjungi majlis-majlis zikir. Maka Allah berkata kepada para MalaikatNya: Saksikanlah bahawa Aku telah mengampuni mereka itu, dan Aku telah memberikan apa yang mereka pohonkan, dan Aku telah melindungi mereka dari apa yang mereka pohon perlindungan….”

Maka cara Dajjal menghalang ibadah ini ialah dengan mengeksploitasi mazhab ciptaan Dajjal iaitu Wahabi. Telah saya terangkan sebelum ini akan keberkaitan Wahabi dan Freemason. Pendokong Wahabi mengharamkan majlis-majlis zikir, doa selepas solat jemaah, talqin dan tahlil. Semua itu dianggap bidaah.

Tiada ungkapan lain yang dipromosi oleh Wahabi melainkan BIDAAH, BIDAAH dan BIDAAH.

Ungkapan ‘bidaah’ di mulut-mulut ulama Wahabi adalah senjata Dajjal melalui bisikan jin-jin pendamping ulama’-ulama’ tersebut. Dajjal tidak duduk bermesyuarat dengan ulama-ulama’ ini. Cara terbaik adalah dengan menggunakan jin pendamping setiap ulama Wahabi tersebut.

(Persoalan jin pendamping atau qarin ini bolehlah dibaca pada buku Muhammad Isa Dawud yang bertajuk “Dialog Dengan Jin Islam”, atau buku-buku karangan Dato’ Ismail Kamus atau buku-buku Syeikh Muhammad Abduh al-Maghauri)


Adakah Proses Ini Berjaya?

Ya. kejayaan Dajjal dalam proses (strategi) ini berjaya lebih kurang 80 %. Umat Islam berjaya diyakinkan bahawa Tasawuf itu sesat dan Tarekat itu adalah ajaran sesat. Tambahan pula kebanyakan umat Islam yang berpandangan demikian langsung tidak pernah mempelajari tasawuf dan tarekat.

Sedangkan kedua-dua aspek tersebut saling melengkapi antara satu sama lain. Saya tidak mahu berbicara panjang apa itu tasawuf dan tarekat kerana ia salah satu cabang ilmu yang wajib dipelajari leh umat Islam khususnya bagi mereka yang belajar di Al-Azhar, Mesir.


Cara Mengenali Dajjal Adalah Dengan Mempelajari Tasawuf

Inilah cara paling berkesan untuk mengenali Dajjal. Seseorang itu boleh dikenali nilai kejahatan sebenarnya jika kita mempunyai ilmu pengesan gerak hati. Ilmu ini hanya terkandung dalam ajaran tasawuf bukannya Tauhid dan Fekah. Jika anda berjaya menghafal al-Quran sekalipun atau boleh mengingati 100,000 hadith, tapi jika tiada ilmu Tasawuf anda belum tentu dikira Muslim yang sempurna.

Bagaimana kita boleh mempelajari Tasaawuf dan Tarekat?

  Teramat susah sebenarnya. Namun ilmu itu boleh didapati di mana-mana  sahaja sekolah pondok di Malaysia, Selatan Thai atau pesantren-pesantren di Indonesia. Sebelum mempelajarinya, haruslah terlebih dahulu menjumpai tuan guru-tuan guru yang berpengalaman.

Orang yang mempunyai ilmu ini secara automatiknya musuh jelas bagi Dajjal. Saya percaya pengamal-pengamal Tasawuflah yang berfungsi menghebahkan identiti Dajjal ketika ia muncul kelak.

Kesimpulan

Adakah kita sedar sekarang bahawa pengajian agama sudah dipinggirkan oleh umat Islam sekarang. Pengajian sekolah-sekolah agama tulen sekarang banyak yang sudah dimodenkan sehingga tertinggal ilmu-ilmu diniyyah. Yang diutamakan hanyalah ilmu-ilmu akademik. Semua itu berlaku dengan alasan mengikut arus perkembangan zaman.

Seorang sahabat saya yang menjadi Pengetua salah sebuah Sekolah Menengah Agama pernah menyuarakan isi hatinya bahawa beliau kecewa pelajar-pelajar agama sekarang tidak lagi dihidangkan dengan ilmu-ilmu tasawuf. Ini kerana tasawuf tidak mempunyai buku teks, ia berupa amalan zikir. Namun beliau berusaha juga mengajar anak-anak muridnya tentang Tasawuf walaupun tanpa kebenaran pihak Jabatan Agama Islam Negeri.

Wallau’alam.

P/S : Sama ada ilmu Tasawuf atau Tarekat itu sesat atau sebaliknya, ianya tidak perlu didebat dan dipersoalkan lagi. Orang yang mempertikaikan ilmu ini, sah seorang yang tidak pernah mempelajari ilmu agama atau langsung tidak mengetahui apa-apa. Kelompok yang mempertikaikan ilmu ini biasanya terpengaruh dengan berita-berita di akhbar tabloid seperti Kosmo dan Metro yang suka mensensasikan isu ajaran sesat dengan mengaitkannya dengan ajaran Tasawuf. Akibatnya ajaran Tasawuf mendapat reputasi buruk dari kacamata masyarakat.

Creadit To : Pencacai Dhoif
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Azan Yang Di Permainkan Di Gereja

l

Ini lah budak2 yang kurang matang dan didikan di sebalik perangai mereka ini. Semoga di limpah HIDAYAH Allah dan di bukakan Pintu Hati Untuk Memeluk Agama Islam yang Mereka ejek dan hina.. InsyaAllah..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

18SX | Doktor Perkosa Pesakit Yang Di Rawatnya | bahasa indonesia

PARAH!! GILA!! untung bukan disini gan.. Seorang Dokter Melakukan Hubungan SEX Dengan Pasiennya Saat Operasi Berlangsung.. parah banget gan.. pasien masih dibius alias belum sadar.. dokternya malah kebelet melihat kemulusan tubuh pasien.. nafsu membara sampai ke ubun ubun,.. entu dokter gila langsung buka baju pasien hingga telanjang bugil dan perkosa pasiennya kaya binatang az.. hahahaha.. bener bener nafsu gila.. simak az foto fotonya.. foto foto ML ini for 21 tahun ke atas ya…











Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Lesbian Melayu | Wanita Bercium Dengan Wanita

http://2.bp.blogspot.com/-Vp4IRnsdXFU/TbPjlhxll7I/AAAAAAAAAUY/VhFmmyYy640/s1600/les.jpg 
Astarfirullahalazimmmmm.....gambar  ni  kat  Facebook  konspirasi  dan  penipuan  dunia...kalau  korang  nak  boleh  search  kat  Facebook  korang.....
Gambar  ni  memang  sangat  dahsyat  la....Jadi, aku  harap  wanita-wanita  yang  beragama  Islam  kat  luar  sana  jangan  jadi  macam  ni !!!!!
Tak  da  maknanya  korang  jadi  Lesbian....sama  jugak  lelaki  pun  yang  duk  jadi  Gay....buat  rugi  je  semua  tu  dan  silap  haribulan  korang  akan  dimusnahkan  macam  umat  Nabi  Luth  A.S !!!!
ps : 'Jangan  lawan  hukum  tuhan !!!'

Creadit To : ☺Darum♫♫♪☺Irmaz☺
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed