Home » Piramid Melayu tersembunyi di lautan Jepun Home » Piramid Melayu tersembunyi di lautan Jepun

Piramid Melayu tersembunyi di lautan Jepun

Thursday, April 28, 2011

Based on Japan's Mysterious Pyramids (Yonaguni)-History Channel


Sebuah piramid telah ditemui oleh sekumpulan arkeologi di dasar laut di jepun. Namun, anehnya piramid tersebut dikatakan mempunyai banyak ciri-ciri KeMelayuan. Tidak semua binaan piramid ini selamat. Kebanyakan binaan piramid yang melalui senibina kepingan batu besar ini akan terselit 'keris' sebagai lambang bangsa pembina. Oleh kerana itu, rekod bangsa Melayu, telah banyak kali dipadam dan disembunyikan oleh pendatang-pendatang Eropah kerana mereka tahu, (rekod tamadun Melayu tidak berada di tangan Melayu lagi), pesaing tamadun di Timur bukanlah dari empayar Dinasti Chin dan Dinasti Ming di tanah besar China.
Namun, hakikatnya ialah, Raja kepada segala Raja di Timur ialah empayar agung Melayu. Betapa hebatnya Raja bagi segala tamadun Timur ini apabila mereka terkenal dengan gelaran Raja Lautan dan Raja Daratan. Di mana-mana negeri-negeri yang berada dalam naungan mereka :-
ada yang digelar tanah penghujung dunia,
ada yang digelar Semenanjung Emas,
ada yang digelar Survana Bumi,
ada yang digelar Golden Chersonese,
 

Bayangkanlah, hinggakan hamba-hamba di istana mereka juga mampu dihiaskan dengan emas. Ini belum lagi dibincangkan tentang sistem matawang mereka, kerana bangsa Melayu sebenarnya gemar berniaga dengan menggunakan emas, tetapi ke mana perginya semua rekod-rekod agung ni? Kemana perginya senjata-senjata canggih Melayu? Di mana perginya armada-armada laut Melayu yang besar gedabak dengan nama jolokan “JONG". Adakah ianya jauh lebih lebar dari kapal Laksamana Cheng Ho?

Rekod sejarah yang benar ini semuanya selamat disimpan dalam arkib-arkib museum terkenal di Eropah dalam genggaman ejen sulit yang bertopengkan sang penyelamat (Britain dan UNESCO). Penemuan sejumlah keris dalam sejumlah yang besar di tugu piramid di dasar lautan Okinawa boleh meledakkan pemikiran anda mengkaji siapa Melayu itu.
Lokasi tersebut kini bernama Okinawa. Jika pada 2000 tahun sebelum itu, apa nama tempat itu? Jangan dibutakan mata anda akibat perubahan nama dan ianya menjadi milik negara lain pula. Lihatlah apa yang terjadi pada kerajaan-kerajaan Melayu di utara.
KEMBOJA ditukarnya menjadi Cambodia ,
CEMPAKA ditukarnya menjadi ?
MELATI ditukarnya menjadi ?
Anda fikir Myanmar, Burma, Vietnam, Laos itu negara apa? Mereka itu semuanya adalah negara-negara peninggalan rumpun bangsa-bangsa agung Melayu di zaman silam. Soal agama, bukan satu isu kerana yang dibincangkan sekarang adalah soal 'bangsa' dan 'ketamadunan'. Tidak kisahlah apa juga agama yang mereka anuti dahulu samada Hanif, Jawi, Hindu, Buddha ataupun Islam.


Mereka menubuhkan kerajaan BUNGA di tebing-tebing pergunungan. Kerana itu istilah Banjaran HiMalaya kekal hingga ke hari ini… Mengenangkan bangsa gunung yang hebat lagi kuat dengan rajanya.

Jika anda sedar, bangsa Melayu-lah bangsa yang paling gemar menanam bunga-bunga di halaman rumah. Bunga sebenarnya terlalu sinonim dengan bangsa ini. Berhentilah menjadi goyyim kerana anda bukanlah sebuah robot ciptaan ejen Yahudi yang bertopengkan sang penyelamat. Tetapi anda sebenarnya adalah seorang pejuang yang dilahirkan sebagai bangsa Melayu dibumi Mala ini.
Bangsa Melayu juga merupakan bangsa terawal membina tugu-tugu kota yang merentasi dari :

  • UTARA (kemboja, cempaka, melati, petani, langkasuka, cermin, segenting)
  • TENGAH (kelantan, pahang, johor, melaka, kedah tua, selangor)
  • TIMUR (funan, okinawa, sulu,)
  • SELATAN (sumatera, riau, jawa)
Begitu hebatnya tamadun agung Melayu itu yang hanya segelintir sahaja para pewaris diraja yang tahu. Rekod tamadun ini berjaya disembunyikan oleh golongan Iluminati sehinggakan hampir kesemua teknologi Melayu dahulu kala berjaya disimpan di arkib-arkib tersohor dunia di Eropah. Tidak cukup dengan itu, tinggalan sejarah yang agung ini turut dikaji di dalam makmal-makmal oleh pengkaji logam. Bolehkah anda bayangkan bagaimanakah laksamana-laksamana dan pendekar-pendekar Melayu boleh sampai ke Hawaii dari semenanjung kepulauan cebu tanpa sesat dengan hanya berpandukan sejenis alat apungan dari cerdik pandai anak Melayu.

Saya amat yakin kini bahawa golongan Illuminati sedang memerhatikan bangsa Melayu. Mereka pasti tidak akan sesekali lupa pada ramalan seorang tukang tilik dari kalangan bangsa mereka, Nostradamus, yang berbunyi :
"Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut. Negara Timur tempat perjuangan pemimpin tersebut terletak di pertemuan tiga buah laut."

-Nostradamus
Dibawah ini saya sertakan sebuah video dokumentari penemuan piramid misteri di Jepun yang mempunyai ciri-ciri Melayu ini :












MELAYU DAN YAHUDI

Tahukah anda bahawa Yahudi (Zionis) kini sedang giat mengkaji tentang satu bangsa yang hilang?. Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno, terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu :

1. Reuben
2. Simeon
3. Levi
4. Judah
5. Issachar
6. Zebulun
7. Dan
8. Naphtali
9. Gad
10. Asher
11. Joseph
12. Benjamin

Di dalam 12 puak yang hilang ini, hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi. Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim. Mengikut satu kitab Yahudi, satu ‘lost tribe’ Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi Zionis di Palestin. Di dalam kitab Yahudi kuno yang lain pula, ada mencatatkan golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal menyembelih Yahudi jahat (Zionis/Yahudi Kabbalah) di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur.

Percaya atau tidak, sememangnya bangsa Melayu termasuk diantara senarai bangsa yang hilang tersebut. Menurut suatu kajian, Melayu dipercayai berasal dari keturunan sebelah Nabi Yusuf as, yang telah menurunkan generasi Manasseh. [klik di sini]
Kajian projek genome oleh Rabbai Jacobovici telah dilakukan untuk mengesahkan hipothesis Dr.Ralp Olsen berkenaan Israel DNA variant dalam Bangsa Mala (rujuk www.mormonslocation.com). Projek genome itu dijangka lengkap dalam tempoh 5 hingga 10 tahun akan datang khusus untuk lost tribe disebelah South East Asia region.

Wallahualam...

Creadit To : Pencacai Dhoif
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Post a Comment

Jihad Al-Quran

1 comments:

  1. Anonymous said...:
    [Reply to comment]

    Jihad apa curi artikel orang..