Home » Bayi Di Jumpai Tidak Mempunyai Kaki dan Tangan Home » Bayi Di Jumpai Tidak Mempunyai Kaki dan Tangan

Bayi Di Jumpai Tidak Mempunyai Kaki dan Tangan

Thursday, April 21, 2011
"Sesungguhnya rugilah orang yang membunuh anak-anak mereka, karena kebodohan lagi tidak mengetahui dan mereka mengharamkan apa yang Allah telah rezki-kan pada mereka dengan semata-mata mengada-adakan terhadap Allah. Sesungguhnya mereka telah sesat dan tidaklah mereka mendapat petunjuk."



[SH] RELAU - Mayat seorang bayi yang tidak diketahui jantinanya ditemui dalam keadaan menyayat hati apabila tangan, kaki dan kemaluanya hilang di sebuah tapak pembinaan berhampiran Blok 88, Desa Relau, Paya Terubong, di sini, petang semalam. 



Mayat bayi itu ditemui seorang buruh binaan yang kebetulan melalui kawasan itu, kira-kira jam 4 petang. 


Beliau yang hanya mahu dikenali Shanvogavellu berkata, pada mulanya dia menyangka objek ganjil itu batang pisang namum disebabkan curiga dia memberanikan diri untuk melihat objek berkenaan secara lebih dekat. 


“Alangkah terkejut apabila mendapati objek ganjil itu sebenarnya bayi tanpa tangan dan kaki. 


“Saya kemudian memberitahu majikan sebelum menghubungi polis memaklumkan perkara itu,” katanya di tempat kejadian. 


Difahamkan, tangan dan kaki bayi malang yang baru berusia sehari itu sudah dimakan haiwan liar.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu. 


Kong Meng berkata, mayat bayi itu akan dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat dan pihaknya masih menyiasat dan belum membuat sebarang tangkapan. 


“Kami menyiasat kes ini mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana cuba menyembunyikan kelahiran dan menyebabkan kematian bayi terbabit,” katanya

Creadit To : Demo LaNie


.




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Post a Comment

Jihad Al-Quran

0 comments: