Home » Kata-Kata Dari : Raden Gugusan Home » Kata-Kata Dari : Raden Gugusan

Kata-Kata Dari : Raden Gugusan

Thursday, February 10, 2011
 
Raden Gugusan

"Kedatangan Al-Quran itu adalah semata-mata dengan limpah kurnia Allah dan kasih sayangNya, maka dengan isi kandungan Al-Quran itulah hendaknya mereka bersukacita bukan dengan yang lainnya kerana ia lebih baik daripada apa yang mereka himpunkan"

 Sebelum datang saksi yg dibawa Nabi Muhammad s.a.w. itu telah datang pula saksi Nabi Musa, iaitu Kitab Taurat, intisari yg tersimpul di dlm Kitab Nabi Musa itu pun, sama dgn intisari Kitab yg dibawa Nabi Muhammad. Kitab itu adalah Iman & Ra...hmat. Kedatangan Al Quran meneguhkan Kitab Taurat, Iman utk diikuti kandungannya & Rahmat kerana ia membawa manusia daripada gelap gelita kpd Nur yg terang benderang bagi jiwa. Apakah org2 yg berada di atas keterangan itu, di atas kebenaran itu, Dikuatkan saksi, dikuatkan pula oleh Kitab Musa sbg meneguhkan atau menguatkan kesaksian itu.

Iaitu org yg memupuk jiwa murni @ suara hati kecilnya, bahawa tidak ada Tuhan melainkan Allah, mereka sentiasa diiringi dgn Ayat-ayat dari Tuhannya serta diiringi oleh kesaksian & bukti juga peneguh dari Kitab Nabi yg terdahulu. Itulah mukmin yg sejati. Itulah orang-orang yang mengakui menerima Al Quran dari Allah.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Post a Comment

Jihad Al-Quran

0 comments: