Home » P. Ramlee Pun Geng 3 Line? Home » P. Ramlee Pun Geng 3 Line?

P. Ramlee Pun Geng 3 Line?

Thursday, February 10, 2011
Dari cerita yang aku dengar, persatuan tak berdaftar "3 Line" ni wujud around tahun 80-an, tak tau la betul ke tak kalau salah tolong betulkan.. Tapi aku jumpe bukti, geng "3 Line" ni wujud lama dah sejak zaman P. Ramlee dulu dah ada.









Woah, tengok.. Geng "3 Line" cawangan Kampung Pinang Sebatang dalam cerita Pendekar Bujang Lapok.. Samseng, checked.. Baju 3 baris, checked.. Eh eh macam lebih kurang sama je dengan "3 Line" zaman sekarang ni? Kebetulan lagi ke?

Kalau tengok statement 'Ayahanda' PEKIDA, semua tak mengaku PEKIDA ada kaitan dengan "3 Line" tapi tengok t-shirt PEKIDA, ada 3 line jugak apecer?






Aku pun ada kawan dengan budak PEKIDA masa kat UiTM dulu, ada yang betul-betul baik tolong orang Melayu, buat kebajikan ape semua, tapi kebanyakan budak PEKIDA lain yang aku kenal, sembang lebih cakap angkat sumpah nak tolong orang Islam la, jaga silaturrahim la macam pundek la semua tu..

Padahal minum arak, cari pelacur, main judi, hal kecik pun nak gadoh sikit-sikit nak pukul anak orang, ingat anak orang tu sampah? Nak balun sorang pun panggil geng? kalau jantan one-by-one la..

Bukan nak kutuk tapi memang betul mengikut pengalaman sendiri kawan dengan orang macam tu, dahla melalut pulak aku padahal asalnye nak cerita PEKIDA curik idea P.Ramlee.

p/s: aku bukan samseng, bukan PEKIDA, bukan "3 Line" ok?
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Post a Comment

Jihad Al-Quran

1 comments:

  1. Mata-mata said...:
    [Reply to comment]

    dulu aku mcm tu juga..sangka pekida ni 3 line..bila dah kenal baru tahu..sebahagian imam masjid,bilal,tok guru ada sekali..pekida yg betul jalannya bukan mcm yg tuan nampak..